Van klantgericht naar klantvriendelijk

Olaf Vugts

Olaf Vugts neemt je mee op zijn reis van verhalen en belevingen, opgedaan tijdens zijn jarenlange ervaring bij de Efteling en nu als zelfstandig adviseur. Herinneringen worden opgehaald en gedeeld tijdens deze sessie. Kijk door de ogen van je doelgroep en beleef je doelgroep. Van Klantgericht naar Klantvriendelijk.

 

TANS (There’s Always a Next Sprint)

Tom Siebeneicher en Sander Dur

One of the worst things a Scrum Team can do when creating value is procrastinating. Not doing what matters right now. It seems to us that the «right now» part is quite often overlooked and therefore we’re not creating the beautiful products we could be building.

But we found out what is causing the problem here. And it’s infectious. It has already been spreading throughout the majority of large organizations. During this talk, we hope to help you diagnose whether your company has contracted it, too. But before we do that, let us tell you what it is. We’re getting shivers just thinking about it. It’s called… TANS (There’s Always a Next Sprint)!

 

Scaling-up met customer Focus in het MKB

Malko Honkoop

Doosopmaat.nl is een producent van dozen van golfkarton op maat in kleine series. Met een gemiddelde groei van 20% per jaar maakte doosopmaat de stap van kleinbedrijf naar midden bedrijf. De IT omgeving en de processen moeten hierin mee groeien.

Hoe wij dit traject hebben doorlopen is het onderwerp van mijn presentatie.

Passen we eerst de processen aan of zetten we toch eerst de juiste systemen neer? Hoe houden we IT projecten beheersbaar in tijd en geld bij een organisatie in het MKB met een kleine backoffice? Hoe kiezen we voor een toekomst- en groeibestendig landschap? Welke prioriteiten stellen we in de vele noodzakelijke en wenselijke wijzigingen?  Wat brengen deze verbeteringen onze klant en hoe houden we de focus op de klant terwijl wij intern met de IT-processen volop bezig zijn.    

      Doosopmaat.nl

 

Hoe Agile Analyse de klant betrekt!

Maurice Sleutjes

Hoe fijn zou het zijn als er vóór de besluitvorming over een nieuw project al wordt nagedacht over hoe het ICT-project daadwerkelijk uitgevoerd moet worden? Hoe zorg je dat de klant zijn beslissing kan baseren op goede en reële informatie vanuit ICT?

In deze sessie gaan we in op de veranderende rol van de analist in een Agile omgeving en beschrijven we de aanpak en rol in het portfolioproces. Graag nemen we jullie mee in hoe we van Agile Analyse sessies een mooi begrijpelijk verhaal maken en de uitdagingen die we tegenkomen bij het verder uitrollen van deze aanpak.

      Quintor

 

Customer Focus, Customer Respect

Karel Schotanus

In deze presentatie ga ik in op wat Customer Focus (klantgerichtheid) inhoudt bij diverse organisatie typen. Wie is de Customer van een organisatie? In welke mate dragen de acties/functionaliteiten in het kader van Customer Focus werkelijk bij tot voldoen van de behoefte van de Customer? In hoeverre is dit mogelijk in het licht van de wensen van andere stakeholders. Mogelijk zijn die wensen niet altijd in het voordeel en belang van die Customer. Om een gezonde balans te krijgen in wat de Customer geeft aan een organisatie en wat hij krijgt van een organisatie zie ik de noodzaak tot het formuleren van een nieuw requirement namelijk Customer Respect. Deze requirement kan naast Customer Focus een tegenkracht bieden bij het formuleren van oplossingen voor bedrijfsvraagstukken om de werkelijke behoefte van de klant niet uit het oog te verliezen.

 

De uitdagingen van een nieuw grensproces bij Schiphol

Michiel van Dorsser

De KMar moet in mei 2023 een grensproces geïmplementeerd hebben dat moet voldoen aan de nieuwe Europese EES registratieplicht. Schiphol ondersteunt de KMar in het realiseren van dit proces op Schiphol Airport met techniek- en procesondersteuning. Het managen van requirements en de uitwerking hiervan blijkt niet zo eenvoudig. De ervaringen en leerpunten uit dit project, met een ingewikkeld stakeholder landschap, internationale partners en uitdagingen zowel intern als extern, komen allemaal aan bod.

 

A more customer-centric development approach using Design Thinkingl

Zoë Vos en Sjoerd Bastiaansen

Design Thinking - Weer zo’n buzz-woord dat we de laatste jaren steeds vaker langs horen komen. Maar wij horen jullie al denken ‘Ik ben toch helemaal geen ontwerper dus waarom is dit waardevol voor mij?" Wij zullen je meenemen op een kleine reis waarin we uitleg geven over wat Design Thinking is, waarom dit aansluit bij de uitdagingen van onze klanten en hoe het een waardevolle aanvulling is op je eigen werkzaamheden. Na afloop zul je hopelijk zien waarom wij zo enthousiast zijn om Design Thinking een prominentere plek te geven in de Digitale vraagstukken van onze klanten.

 

Workshop: Customer-Focused Conversational AI Implementations

Natalie de Vries en Ingeborg de Koe

Wil je meer weten over Conversational AI? Eén van de meest bekende implementaties van AI/NLP momenteel? Sluit dan aan bij deze sessie om te leren over human-centric AI, analytics en conversational AI. Dit is een interactieve sessie waarin je samen met Atos Analytics consultants een usecase gaat uitwerken voor een Telco chatbot. Ontdek wat erbij komt kijken om een customer focused oplossing te ontwerpen en ontwikkelen!

 

Olympische Spelen

Arthur Meelhuijsen

Wat betekent het om IT-Partner te zijn van een van de grootste sport evenementen ter wereld? Met alle atleten die gaan voor goud en 5 miljard klanten, oftewel iedereen die wil genieten van de Spelen, staat er nogal wat op het spel. In deze sessie lichten we toe wat er komt kijken bij het implementeren en organiseren van de key IT systemen van de Olympische Spelen.