DREAMagazine september 2015

magazineseptember2015

Download DREAMagazine september 2015

Deze keer besteden we in het DREAMagazine aandacht aan User Experience (UX). User Experience is eenvakgebied dat in opkomst is en dat tegen ons vakgebied aanligt. Stefan Dekker schreef voor ons een artikel over hoe hij UX instrumenten bij spir-it (het ICTbedrijfvoor de rechtspraak) inzet om tot betere requirements te komen. Dankzij UX-instrumenten komt het verhaal van de klant pas echt tot leven. We spraken met Roos Groenewegen over hoe ze Userexperience bij de grootste webwinkel vanNederland toepassen. Zij is teamleider van het UXdesignteam bij bol.com. Een UX-er is volgens haar ook een beetje de ambassadeur van de klant. Wopke Postuma schreef een artikel over hoe we in een userinterface design gebruik kunnen maken van principes uit de Gestalt psychologie. Waarom herkennen we dingen als bij elkaar horend of juist niet. In Versus geven verschillende collega’s hun mening over of we opeen UX-cursus moeten en waarom. Johan Oldenziel zocht allerlei handige links over User experience op internet voor ons op. Je kunt ze vinden in onze vaste rubriek Net gezien.Naar aanleiding van het vorige DREAM event interviewden Linda Haak van der Spek enGeertje Appel met Chris Rupp één van de keynote speakers. Piet de Roo past in zijn artikel het model van professor Kano voor het categoriseren van requirements toe op de beloningsstructuur van medewerkers. Het geeft niet alleen inzicht in hoe je het model van Kano kunt toepassen, maar ook hoe uw werkgever u waardeert. Linda Haak van der Spek vertelt in haar column over haar ervaringen met DevOps.
Tenslotte spraken Hans Siebering enReinoud de Leve met Jos Westerink over het boek Mindset. Een fascinerende gedachte uit het boek is dat je meer kunt als je maar de juiste mindset hebt.Van Jos leren we dat dit ook echt zo werkt.

You have no rights to post comments