Graag introduceren we nog een spreker: Karel Schotanus!

Laat ik mij zelf even voorstellen: Ik ben Karel Schotanus. Ik ben altijd op zoek hoe ik klanten en collega’s kan enthousiasmeren en verder te brengen in hun werk. Over een periode van bijna 15 jaar al vervul ik diverse rollen in requirementsland, vaak in Agile/Scrum setting. Dit deed ik bij sectoren als overheid, financiële-, verzekeringswezen en het onderwijs. Het is mijn ambitie om steeds waarde voor de klant te realiseren bij de ontwikkeling van effectieve en efficiënte (non-)IT-oplossingen voor hun businessvraagstukken. Ik ben in dienst bij Entrador, een huis waar ik mij thuis voel. Op dit moment ben ik ingezet in de rol van Product Owner/Informatie Analist bij het RvIG, onderdeel van het Ministerie van Binnenlandse Zaken. In een vroeger leven was ik gepromoveerd biologisch onderzoeker. Wat voor werk ik ook doe en het resultaat dat ik oplever, het moet voor mij persoonlijk altijd een bijdrage leveren aan de behoefte die de mens heeft voor wie ik het doe, ook de Customer.
 
Korte samenvatting presentatie:
In deze presentatie ga ik in op wat Customer Focus (klantgerichtheid) inhoudt bij diverse organisatie typen. Wie is de Customer van een organisatie? In welke mate dragen de acties/functionaliteiten in het kader van Customer Focus werkelijk bij tot voldoen van de behoefte van de Customer? In hoeverre is dit mogelijk in het licht van de wensen van andere stakeholders. Mogelijk zijn die wensen niet altijd in het voordeel en belang van die Customer. Om een gezonde balans te krijgen in wat de Customer geeft aan een organisatie en wat hij krijgt van een organisatie zie ik de noodzaak tot het formuleren van een nieuw requirement namelijk Customer Respect. Dit requirement kan naast Customer Focus een tegenkracht bieden bij het formuleren van oplossingen voor bedrijfsvraagstukken om de werkelijke behoefte van de klant niet uit het oog te verliezen.

Plaats reactie


Beveiligingscode
Vernieuwen