Door een laatste wijziging in het programma stellen we jullie graag voor aan onze laatste twee geweldige sprekers: Sjoerd Bastiaansen en Zoë Vos!

Sjoerd Bastiaansen
Sjoerd is een consultant met een passie voor Design Thinking. Door gebruik van Design Thinking helpt hij bedrijven om een betere strategie, dienstverlening en klantervaring te ontwikkelen. Door zijn achtergrond als ontwerper weet Sjoerd snel klantbehoeften te doorgronden en deze centraal te stellen in projecten. Hij is in staat ervaringen, strategieën en vernieuwende proposities te ontwerpen die aansluiten bij de customer journeys van de beoogde gebruiker.
 


Zoë Vos
Zoë is een UX Designer en UX Researcher met een passie voor het creëren en optimaliseren van waardevolle impact door de gebruikerservaring voorop te stellen. Deze werkwijze is zowel effectief, efficiënt en bevredigend voor alle betrokkenen. Zoë houdt zich al bijna 10 jaar bezig met Design Thinking. Ze gebruikt deze ‘creative problem solving’ aanpak om aannames en onduidelijkheden rondom de business- en gebruikersuitdagingen - 'do the right thing' – om te zetten in duidelijkheid en focus in het project en de ontwerpen.

A more customer-centric development approach using Design Thinking
Design Thinking- weer zo’n buzz-woord dat we de laatste jaren steeds vaker langs horen komen. Maar wij horen jullie al denken ‘Ik ben toch helemaal geen ontwerper dus waarom is dit waardevol voor mij?’ Wij zullen je meenemen op een kleine reis waarin we uitleg geven wat Design Thinking is, waarom dit aansluit bij de uitdagingen van onze klanten en hoe het een waardevolle aanvulling is op je eigen werkzaamheden.
 
Na afloop zul je hopelijk zien waarom wij zo enthousiast zijn om Design Thinking een prominentere plek te geven in de digitale vraagstukken van onze klanten. 

Benieuwd naar de presentatie? Koop je tickets nu via deze link en volg de presentatie morgen op DREAM22!

Met veel plezier en enthousiasme stellen we u voor aan onze facilitator: Atos

Het gedrag van de consument verandert op basis van nieuwe technologieën en hogere verwachtingen ten aanzien van de user experience. De snel veranderende wettelijke, politieke en maatschappelijke vereisten die onze klanten stellen, samen met nieuwe digitale technologieën, zorgen voor een revolutie in de manier waarop organisaties werken en presteren. Ze moeten snel, adaptief en innovatief zijn en tegelijkertijd de kwaliteit en veiligheid verhogen. Dit vraagt om vastberadenheid, eigenaarschap, performance, flexibiliteit en creativiteit.

Deze factoren kenmerken de hedendaagse software engineering. Agile gedachtegoed en werken in teams vormen hiervoor de basis.

Het agile gedachtegoed ondersteunt het continue denkproces naar het voortdurend zoeken en leveren van (additionele) bedrijfswaarde (‘business value’) van een (groep van) applicaties. Tijdens de volledige levensloop van een business applicatie is ieder incrementeel release primair gericht op het toevoegen van bedrijfswaarde, of het nu gaat om nieuwe functionaliteit of het verbeteren van de applicatiearchitectuur. Iedere aanpassing gaat over het vergroten van de bedrijfswaarde en  voorkomen dat de applicatie zijn waarde verliest, zowel vanuit business- als IT-perspectief.

De teams en de manier van werken, zoals bijvoorbeeld scrum, geven hier vervolgens invulling aan. Het team neemt eigenaarschap gedurende alle fases uit de levenscyclus van een applicatie, en met het bijbehorende DevOps-paradigma 'you build it, you run it', verdwijnt de traditionele scheiding tussen beheer en ontwikkeling.

Met de high-performance team propositie, als eerste partij in Nederland, speelt Atos al ruim 10 jaar in op deze verandering. In onze team opzet en aanpak spelen zowel de business analist en requirements engineer een belangrijke rol blijkt uit onze ervaringen met meer dan 100 teams operationeel in Nederland. Als verlengstuk van enerzijds de product owner en anderzijds vanuit de engineers, moeten zij continu de vertaling maken naar wat minimaal noodzakelijk is om de businesswaarde maximaal te vergroten.

Het thema van DREAM22, klantfocus -Customer focus-, is voor ons dan ook een niet meer dan logisch thema. En met programma onderwerpen zoals ‘There is always a next sprint’, ‘Hoe agile analyse de klant betrekt!’ en ‘Customer-focussed conversational  AI implementations’, om zomaar een aantal te noemen, is het dan ook een must voor iedere business analist en requirements engineer om naar het DREAM22 event te komen.

Meer weten over alles wat Atos wereldwijd doet en organiseert en wat Atos voor uw bedrijf kan betekenen? Kijk op de LinkedIn pagina of loop even langs bij de Atos stand op DREAM22 op 12 oktober aanstaande! Het Atos team heet u daar van harte welkom!

Wilt u sponsor worden van DREAM22? Neem dan contact met ons op via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of stuur een berichtje via LinkedIn!

Graag stellen we u voor aan onze laatste spreker: Maurice Sleutjes

Maurice Sleutjes is een ervaren agile analist bij Quintor. Als analist onderscheidt Maurice zich doordat hij zowel op het functionele als op het technische vlak zeer deskundig is. Hierdoor is hij in staat om de communicatie en het wederzijdse begrip tussen business en informatietechnologie te verbeteren. Als analist is Maurice intensief betrokken geweest bij één van de grootste IT projecten van de overheid, namelijk het programma vernieuwing studiefinanciering van DUO. De laatste jaren heeft Maurice gewerkt bij het CJIB aan de invoering van de Wet herziening tenuitvoerlegging strafrechtelijke beslissingen (wet USB). Om de regie op de tenuitvoerlegging te versterken, coördineert het CJIB de uitvoering van strafrechtelijke beslissingen.

Hoe Agile Analyse de klant betrekt

Hoe fijn zou het zijn als er vóór de besluitvorming over een nieuw project al wordt nagedacht over hoe het ICT-project daadwerkelijk uitgevoerd moet worden? Hoe zorg je dat de klant zijn beslissing kan baseren op goede en reële informatie vanuit ICT?
In deze sessie gaan we in op de veranderende rol van de analist in een Agile omgeving en beschrijven we de aanpak en rol in het portfolioproces. Graag nemen we jullie mee in hoe we van Agile Analyse sessies een mooi begrijpelijk verhaal maken en de uitdagingen die we tegenkomen bij het verder uitrollen van deze aanpak.    

Graag stellen we u voor aan onze partner: Entrador Consultancy Group

We zijn er ook dit jaar weer graag bij als sponsor van DREAM. Na 2 jaar fysieke afwezigheid tekent zich een mooi DREAM22 af. Een prachtig "Customer Focus" programma en een ideale gelegenheid om vakgenoten te ontmoeten. Na 2 bijzondere "Covid-19" jaren is DREAM22 de plek om bij te praten over het mooie vak op het raakvlak van Business en IT. Wat Entrador (Het Thuis van Business Analisten) met DREAM heeft? Al voor de start van Entrador in 2010 waren we in een vorig leven nauw betrokken bij de start van DREAM(08). We zien elkaar volgende week woensdag, tot dan!

En.. over Entrador..zie https://www.entrador.nl/ De koffie staat klaar ;-)

Wilt u ook partner worden? Neem dan contact met ons op via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of stuur een berichtje via LinkedIn!

DREAM stelt u graag voor aan haar partners: Le Blanc Advies

Verandering is er altijd. Zeker binnen de overheid en semi-overheid. Denk aan wetswijzigingen, de invoer van nieuwe wetten en de technologische ontwikkelingen. Al deze veranderingen vragen om goed uitgedachte oplossingen en begeleiding bij de manier waarop je informatie organiseert en toegankelijk maakt. Maar hoe zorg je ervoor dat oplossingen zowel de organisatie als de gebruiker verder helpen? En hoe zorg je ervoor dat de oplossing over 5 jaar nog steeds naar tevredenheid in gebruik is?

Door het verbinden van mens, business en informatie. Dat is waar wij bij Le Blanc Advies voor gaan. Wij stellen de behoeften en belangen van de gebruikers én opdrachtgevers centraal. Een oplossing die wenselijk, haalbaar en maakbaar is.

Zo dragen wij bij aan het grotere doel: Samen naar een goed geïnformeerd Nederland.

‘Voor professionals door professionals.’ Dat is ons motto bij Le Blanc Academy. Cursussen of diploma programma’s voor Business Analyse en Solution Architectuur. Onze trainers delen graag hun kennis en ervaringen om vakgenoten nog effectiever te maken.

Wilt u meer te weten komen over Le Blanc? Kijk dan op hun website: https://leblancadvies.nl/ 

Wilt u ook partner worden? Neem dan contact met ons op via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of stuur een berichtje via LinkedIn!

 

 

 

Graag stellen we u voor aan een van onze laatste sprekers: Malko Honkoop!

Malko Honkoop heeft gewerkt bij meerdere groeiende organisaties op het snijvlak tussen finance, IT, HR en de business. Vanuit zijn motivatie om bedrijven verder te helpen maakte hij de overstap naar business control. Sinds doosopmaat door de oprichter 3,5 jaar geleden verkocht is aan investeringsfonds Écart vervult Malko de rol van financieel directeur.

Scaling-up met Customer Focus in het MKB
Doosopmaat is een producent van dozen van golfkarton op maat in kleine series. Met een gemiddelde groei van 20% per jaar maakte doosopmaat de stap van kleinbedrijf naar midden bedrijf. De IT omgeving en de processen moeten hierin mee groeien.

Hoe wij dit traject hebben doorlopen is het onderwerp van mijn presentatie.

Passen we eerst de processen aan of zetten we toch eerst de juiste systemen neer? Hoe houden we IT projecten beheersbaar in tijd en geld bij een organisatie in het MKB met een kleine backoffice? Hoe kiezen we voor een toekomst- en groeibestendig landschap? Welke prioriteiten stellen we in de vele noodzakelijke en wenselijke wijzigingen?  Wat brengen deze verbeteringen onze klant en hoe houden we de focus op de klant terwijl wij intern met de IT-processen volop bezig zijn.